Fitness oefeningen

 

Kies hieronder je spiergroep om daar de fitness oefeningen van te zien! De lijst wordt nog verder aangevuld!

Biceps

Rug

Met deze oefeningen ben je klaar om te gaan knallen in de gym! We maken overal gebruik van gifjes, zodat je de uitvoering van de oefeningen makkelijk kan zien en begrijpen. Daarnaast leggen we precies uit hoe je de verschillende fitness oefeningen het beste uit kan voeren. Mocht je hierop commentaar of aanvullingen hebben, dan kan je altijd contact met ons opnemen middels het contactformulier.

 

Fitness schema

Het is ook mogelijk om de oefeningen op te nemen in je fitness schema.  Er zijn diverse fitness oefeningen die absoluut niet mogen missen in een fitness schema, namelijk:

  • Squats (dit is een echte compound oefening, oftewel je traint er enorm veel spieren tegelijk mee. Een greep uit deze spieren zijn de quadriceps, gluten, hamstrings, buikspieren en rug!)
  • Pushups (hiermee pak je de borstspieren, schouders, je buikspieren en de ‘vleugel’ van je rug)
  • Pull-ups (dit is een zeer goede oefening voor je rug. Je pakt met deze fitness oefening de onder andere de buitenkant van je rug. Daarnaast train je ook direct de bovenkant van je rug, je biceps, en je onderarmen.
  • Deadlifts. 
Dit is de koning onder de fitness oefeningen en kan zeker niet ontbreken in een fitness schema. Deadlifts zijn ook de ultieme compound oefening.  Je traint hier ontzettend veel spieren mee, onder andere: de gluteus maximus (je kontspieren). De quadricepts (oftewel de bovenkant van je benen).
De hamstrings (wederom je benen), je onderrug en de trapezius (dit zijn je nekspieren. Meer rug oefeningen kan je hier vinden.